پاسخ به شبهات «فاطمیه»

پژوهشگر،نویسنده و متکلم شیعی سید محسن سادات خلردی

پاسخ به شبهات «فاطمیه»

پژوهشگر،نویسنده و متکلم شیعی سید محسن سادات خلردی

پاسخ به شبهات «فاطمیه»

پاسخ به سوالات و شبهات پیرامون شهادت صدّیقۀ طاهره فاطمۀ زهرا سلام الله علیها...

تمام پاسخ ها مستند و طبق احادیث و روایات و کتب تاریخی است...

نکتۀ قابل ذکر این است که همزمان به منابع شیعه و منابع سنّی ها ارجاع داده‌ایم در حالی که منابع مخالفین نزد ما اعتباری ندارد، اما به #قاعده_الزام به آنان استناد می‌شود.

shobahat-fatemieh-kholerdi.blog.ir

اگر چه مظلومیت صدیقه شهیده زهرای مرضیه و خاندان عصمت و طهارت در این ماجراها جزء مسلّمات تاریخ اسلام است، اما با این وجود برخی افراد همواره برای بهانه‌تراشی برای اقدامات جریان سقیفه در صدر اسلام اقدام به تشکیک‌های ناروا و پراکندن شبهات در این موضوع کرده اند که همواره از سوی مرزبانان عقیدتی تشیع پاسخ داده شده است.
با احترام/خدمتگزار کوچکتان
سید محسن سادات خلردی

با ما همراه باشید در :

پاسخ به شبهات "فاطمیه"
www.shobahat-fatemieh-kholerdi.blog.ir

مقتل شناسی"فاطمیه"
www.maghtal-fatemieh-kholerdi.blog.ir

فضائل و مناقب و مقامات فاطمی
www.meshkatenor.blog.ir

دیوان اشعار"فاطمیه"
www.divane-fatemie.blogfa.com

آموزشگاه مداحی نوگلان حسینی
www.nogolan-hoseyni.blog.ir


https://kholerdi.blog.ir/

✖️شبهه وهابیت : قهر و عدم‌ تکلّم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فقط در قضیه #فدک بوده نه اینکه برای همیشه با ابوبکر تکلّم نکنند!

 shobahat-fatemieh-kholerdi.blog.ir

✍️ پاسخ : سید محسن سادات خلردی
پژوهشگر، نویسنده و متکلّم شیعی

 

- اولا اگر عدم سخن گفتن حضرت زهرا سلام الله علیها با ابوبکر صرفاً بر سر فدک بود پس چرا ایشان وصیت نمودند که ابوبکر در مراسم تشییع پیکر مطهرشان نباشد و حتی ایشان را شبانه دفن کنند؟!

 

- ثانیا این ادعای ابلهانه با ظاهر و مجموعه روایات اهل تسنن در تعارض بوده و حتی خود علمای اهل تسنن نیز آن را رد کرده اند و اصلا نیازی نیست شیعه به این ماستمالی جواب بدهد! بلکه شارحین بخاری زحمتش را کشیده‌اند و جواب داده اند!

 

چنانچه مرحوم کنتوری از علمای شیعه می‌گوید : 

🔷 و آنچه بعض اهل سنت تغافل از صریح الفاظ حدیث صحیح کرده ، گفته‌اند که : مراد آن است که جناب فاطمه ( علیها السلام ) در مالِ میراث کلام نفرمود، پس آن را خود علمای اهل سنت ردّ کرده‌اند ، چنانچه ابن حجر در «فتح البارى»  بعد نقل این تأویل از ترمذى گفته : 
وتعقّبه البیاسی ( الشاشی ) بأن قرینة قوله : (غضبت) تدلّ على أنها امتنعت من الکلام جملةً ، و کذا صریح الهجرة .

و در «تنقیح شرح صحیح بخارى»مسطور است : فهجرت أبا بکر ، و لم تزل مهاجرته حتّى توفّیت ...هذا اللفظ یردّ ما حکاه الترمذی عن شیخه علی بن عیسى أنها لم تکلّمه فی هذا المیراث خاصة . انتهى .

و فاطمه سلام الله علیها از او دوری گزید و با وی سخن نگفت تا در گذشت ....

این عبارت ادعایی را که ترمذی از قول استادش – علی بن عیسی – که گفته فاطمه سلام الله علیها صرفاً در مورد میراث با ابی بکر سخن نگفت ، را رد میکند. پس این شبهه نیز مردود است .

📚تشیید المطاعن لکشف الضغائن ( ردّ باب دهم تحفه اثنا عشریه )، ج 3 ص 188 - 189 ، اسم المؤلف : علامة المحقق السید محمّد قلی الموسوی النیسابوری الکنتوری اللکهنوی الوفاة: 1260 هـ 

 

🟥 شارحین صحیح بخاری و دیگر علمای سنی نیز در رد این ادعای مخالفین ، گفته اند «غَضَبَتْ» دلالت دارد که حضرت فاطمه علیهاالسلام به کلی از سخن گفتن امتناع ورزیدند و این معنای صریح رویگردانی (هجر) است.

ابن حجر عسقلانی میگوید:
🔹قوْلِهِ غَضِبَتْ تَدُلُّ عَلَى أَنَّهَا امْتَنَعَتْ مِنَ الْکَلَامِ جُمْلَةً وَهَذَا صَرِیحُ الْهَجْرِ 

🔸واژه « غضبت » قرینه ای بر اینکه فاطمه زهرا سلام الله علیها مطلقاً از هرگونه سخن گفتن با ابی بکر امتناع کرد و همچنین عبارت الهجره صراحت بر این امر دارد.

📚فتح الباری نویسنده : العسقلانی، ابن حجر  جلد : 6  صفحه : 202

-------------------
🔹«فهجرت أبا بکر و لم تزل مهاجرته حتّى توفّیت» هذا اللفظ یردّ ما حکاه الترمذی عن شیخه علی بن عیسى أنها لم تکلّمه فی هذا المیراث خاصة.

🔸«فاطمه از ابوبکر دوری گزید و این ادامه داشت تا این که از دنیا رفت» این عبارت آن چه که ترمذی از استادش علی بن عیسی نقل کرده است مبنی بر این که فاطمه فقط در مورد میراث با ابوبکر صحبت نکرد را رد می کند.

📚 التنقیح لألفاظ الجامع الصحیح  نویسنده : محمد بن بهادر بن عبد الله الترکی بدر الدین الزرکشی جلد : 2  صفحه : 683

------------------
🔹(ولم تزل مهاجرته) اسم فاعلٍ مِن: هاجَرَ لا مصدرٌ، وفی هذا رَدٌّ لمَا حکاه التِّرمِذی عن شیخه علیِّ بن عِیْسى أنَّها لم تُکلِّمْه فی هذا المیراث خاصةً.

🔸«فاطمه بر حال هجران از ابوبکر بود» اسم فاعل از هاجَرَ نه مصدر، و این عبارت ردی است بر آن چه ترمذی از استادش نقل کرده است مبنی بر این که [حضرت] فاطمه فقط در مورد مسالهٔ میراث با ابوبکر سخن نگفت.

📚اللامع الصبیح بشرح الجامع الصحیح،شمس الدین البرماوی، أبو عبد الله محمد بن عبد الدائم بن موسى ج9، ص149، تحقیق ودراسة: لجنة مختصة من المحققین بإشراف نور الدین طالب، الناشر: دار النوادر، سوریا، الطبعة: الأولى، 1433 هـ - 2012 م.


✅🔚✅ اقوال دیگر شارحین هم موجود است ولی ما به همین مقدار بسنده میکنیم،


بنا براین ادعای مخالفین ما ،  فاقد دلیل و مخالف ظاهر روایت می‌باشد و در نتیجه عدم تکلم حضرت زهراء سلام الله علیها با ابوبکر به صورت مطلق بوده است و نه فقط در یک موضوع خاص. لذا طبق تصریح بخاری و #عایشه - حضرت زهرا سلام الله علیها تا زمانیکه در قید حیات بودند با ابوبکر صحبت نفرمودند تا اینکه از دنیا رفتند ؛ علمای اهل‌سنت هم تصریح کرده اند که آزار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها کفر را بدنبال دارد...

 

حال مخالفین  از کفر کسانیکه دختر پیامبر را آزردند و حقش را غصب کردند و پهلویش را شکستند دفاع بکنند!!

بحث فدک امروزه کاملاً موشکافی و تکمیل شده است. مخالفان از هر دری وارد شوند محکومند.

 

 #شبهات_فاطمیه

 

  • غلام قنبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی