پاسخ به شبهات «فاطمیه»

پژوهشگر،نویسنده و متکلم شیعی سید محسن سادات خلردی

پاسخ به شبهات «فاطمیه»

پژوهشگر،نویسنده و متکلم شیعی سید محسن سادات خلردی

پاسخ به شبهات «فاطمیه»

پاسخ به سوالات و شبهات پیرامون شهادت صدّیقۀ طاهره فاطمۀ زهرا سلام الله علیها...

تمام پاسخ ها مستند و طبق احادیث و روایات و کتب تاریخی است...

نکتۀ قابل ذکر این است که همزمان به منابع شیعه و منابع سنّی ها ارجاع داده‌ایم در حالی که منابع مخالفین نزد ما اعتباری ندارد، اما به #قاعده_الزام به آنان استناد می‌شود.

shobahat-fatemieh-kholerdi.blog.ir

اگر چه مظلومیت صدیقه شهیده زهرای مرضیه و خاندان عصمت و طهارت در این ماجراها جزء مسلّمات تاریخ اسلام است، اما با این وجود برخی افراد همواره برای بهانه‌تراشی برای اقدامات جریان سقیفه در صدر اسلام اقدام به تشکیک‌های ناروا و پراکندن شبهات در این موضوع کرده اند که همواره از سوی مرزبانان عقیدتی تشیع پاسخ داده شده است.
با احترام/خدمتگزار کوچکتان
سید محسن سادات خلردی

با ما همراه باشید در :

پاسخ به شبهات "فاطمیه"
www.shobahat-fatemieh-kholerdi.blog.ir

مقتل شناسی"فاطمیه"
www.maghtal-fatemieh-kholerdi.blog.ir

فضائل و مناقب و مقامات فاطمی
www.meshkatenor.blog.ir

دیوان اشعار"فاطمیه"
www.divane-fatemie.blogfa.com

آموزشگاه مداحی نوگلان حسینی
www.nogolan-hoseyni.blog.ir


https://kholerdi.blog.ir/

❌ شبهه وهابیت :  وهابیون میگویند آیه ۲۶ اسراء که در مورد اعطای فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها است مکی است ، در صورتیکه ماجرای فدک در مدینه اتفاق افتاده !!!

 shobahat-fatemieh-kholerdi.blog.ir

✍️ پاسخ : سید محسن سادات خلردی
پژوهشگر، نویسنده و متکلّم شیعی

 

✅ یکی از اشکالاتی که وهابیون در خصوص اعطای فدک به حضرت صدیقه سلام الله علیها مطرح میکنند ،
قول ابن کثیر دمشقی است که این عالم اهلسنت روایت اعتراف اعطای فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها را ذیل آیه 26 سوره اسراء مطرح میکند ؛
و بعد اشکالی بر روایت میکند که بحول الله متعال این اشکال را پاسخ میدهیم !

 

❌ متن اشکال ابن کثیر دمشقی :

قال ابن کثیر : و هذا الحدیث مشکل لو صح اسناده لأن الایة مکیة و فدک انما فتحت مع خیبر سنة سبعة من الهجرة . فکیف یلتئم هذا مع هذا .

📚 تفسیر ابن کثیر ج 5 ص 66
______________
 

 

◀️ ابن کثیر نتوانسته است برای سند حدیث مشکلی پیدا کند ،
آن را این گونه زیر سوال برده است که سوره اسراء مکی است و ماجرای فدک در مدینه اتفاق افتاده ؛

 


زحمت پاسخ این بیسوادی ابن کثیر را علمای اهلسنت کشیده اند و تصریح کرده اند که ترتیب جمع قرآن ،
ترتیب نزول نیست و بسیاری از آیات مکی در سور مدنی هستند ؛
و بلعکس :

وَالْآیَاتُ الْمَدَنِیَّاتُ فِی السُّوَرِ الْمَکِّیَّةِ وَالْآیَاتُ الْمَکِّیَّاتُ فِی السُّوَرِ الْمَدَنِیَّةِ

http://shamela.ws/browse.php/book-11728/page-29

💢 و سیوطی در همین کتاب اتقان فی علوم قرآن باب دیگری آورده است به نام:

 ما تأخر حکمه عن نزوله و ما تأخر نزوله عن حکمه
یعنی آیاتی که حکمشان قبل از نزول و بعد از نزول بوده است...

 

و سیوطی تصریح دارد که  : 

🔵 قد یکون النزول سابقاً علی الحکم، قد أفلح من تزکی، نزلت فی زکاة الفطر وأخرج البزار لأن السورة مکیة ولم یکن بمکة عید ولا زکاة ولا صوم .

🔴 گاهی اوقات آیه نازل می‌شود اما حکم آیه هنوز نیامده است ،
و هرکسی که زکات فطره داد رستگار شد این سوره در مکه نازل شده است. در حالی که در مکه عیدی و زکاتی و روزه ای نبود.

📚 الإتقان فی علوم القرآن ج 1، ص 106
_______________

✅ پس این اشکال ابن کثیر از دو جهت بوده یا اینکه ابن کثیر بیسواد بوده و این مطلب را در خصوص آیات قرآن  نمیدانسته ،
یا اینکه میدانسته ولی از روی دشمنی که با اهلبیت علیهم السلام داشته ، این اشکال را وارد کرده که باز هم مهر تائیدی بر بیسوادی خودش زده است ، و خذله الله فی الدارین ‌.

 

#شبهات_فاطمیه



 

  • غلام قنبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی